fbpx

SQN w szkole. Opowiedzieliśmy, na czym polega praca w wydawnictwie

dodano: 6 czerwca 2025
Udostępnij:    Share Share

Jak powstaje książka? Czym zajmują się osoby pracujące w wydawnictwie? Jak skutecznie promować książki i czytelnictwo w Polsce? Piotr Stokłosa, menadżer kategorii SPORT i marki LaBotiga.pl, odwiedził Zespół Szkolno-Przedszkolny w Boruszowicach, by w ramach zajęć z doradztwa zawodowego opowiedzieć o swojej pracy. Młodzież z klas 6-8 dowiedziała się, jak wydaje i promuje się książki w naszym wydawnictwie.

Spotkanie z uczniami szkoły było podzielone na dwie części. W pierwszej Piotr Stokłosa opowiedział o swojej zawodowej drodze, zachęcając młodzież do dzielenia się swoimi pasjami od najmłodszych lat i angażowania się w różne inicjatywy. Jego przykład jest o tyle ciekawy, że sam jest absolwentem placówki, którą odwiedził. Następnie prowadzący przedstawił krótko historię Wydawnictwa SQN, opowiedział o tym, jak wygląda proces wydawania książki, a później przeszedł do głównego tematu prezentacji, czyli podstaw marketingu.

Czym jest marketing?

Młodzież z klas 6-8, która była obecna na spotkaniu, dowiedziała się, czym jest marketing, jakie umiejętności i cechy musi posiadać osoba, która chciałaby pracować w tej dziedzinie, a także jak przeprowadzić proces promocji produktu na przykładzie książki. Uczniowie wysłuchali, jak umiejętnie dopasować grupę odbiorców, w jaki sposób budować przekaz marketingowy i co zrobić, by zainteresować daną książką czytelników w dobie zalewu informacjami i przekazami reklamowymi. Podczas prezentacji nie zabrakło pytań do publiczności, a najbardziej aktywni uczniowie zostali nagrodzeni książkami, m.in. „Mbappe. Nowy książe futbolu” Yvette Żółtowskiej-Darskiej, „Licencja na czarowanie” Aleksandry Okońskiej czy „Banda niematerialnych szaleńców” Marysi Krasowskiej.

Wcielili się w rolę marketingowców

W części warsztatowej, która zorganizowana została dla klasy 7., uczniowie podzieleni na cztery grupy mieli za zadanie ułożyć plan promocji wylosowanej książki. Musieli odrzucić jedną z niepasujących grup docelowych, ułożyć je pod względem istotności i ważności, a następnie podzielić hasła marketingowe na odnoszące się do korzyści i emocji. Wszystkie grupy świetnie poradziły sobie z tym zadaniem, przygotowując atrakcyjne graficznie plakaty i kreatywnie podchodząc do ich prezentacji.

Mamy nadzieję, że podstawy marketingu, które uczniowie poznali podczas tego spotkania, przydadzą im się w ich dalszej drodze edukacyjnej i zawodowej.

AKTUALNOŚCI

Jakub Małecki z nomina...

Jakub Małecki z kolejnym sukcesem – jego audiobook został nominowany do Best Stream Audio Awards w kategorii AUDIOBOOK – POWIEŚĆ / LITERATURA PIĘKNA! Nominację zdobyła powieść „Korowód” w interpretacji niezawodnego Filipa Kosiora, który po raz kolejny udowadnia, że potrafi tchnąć życie w każdą historię. Jego narracja…

Yvette Żółtowska-Darsk...

Świetne wieści dla fanów książek sportowych dla dzieci! Yvette Żółtowska-Darska – autorka bestsellerowej serii Wydarzyło się naprawdę – została nominowana w konkursie Best Stream Audio Awards w kategorii AUDIOBOOK FAKTU. Nominację zdobył audiobook Lewy. Chłopak, który zachwycił świat, czyli opowieść o dzieciństwie i sportowej drodze…

SQN w szkole. Opowiedz...

Jak powstaje książka? Czym zajmują się osoby pracujące w wydawnictwie? Jak skutecznie promować książki i czytelnictwo w Polsce? Piotr Stokłosa, menadżer kategorii SPORT i marki LaBotiga.pl, odwiedził Zespół Szkolno-Przedszkolny w Boruszowicach, by w ramach zajęć z doradztwa zawodowego opowiedzieć o swojej pracy. Młodzież z klas 6-8 dowiedziała…