
SQN w szkole. Opowiedzieliśmy, na czym polega praca w wydawnictwie
Jak powstaje książka? Czym zajmują się osoby pracujące w wydawnictwie? Jak skutecznie promować książki i czytelnictwo w Polsce? Piotr Stokłosa, menadżer kategorii SPORT i marki LaBotiga.pl, odwiedził Zespół Szkolno-Przedszkolny w Boruszowicach, by w ramach zajęć z doradztwa zawodowego opowiedzieć o swojej pracy. Młodzież z klas 6-8 dowiedziała się, jak wydaje i promuje się książki w naszym wydawnictwie.
Spotkanie z uczniami szkoły było podzielone na dwie części. W pierwszej Piotr Stokłosa opowiedział o swojej zawodowej drodze, zachęcając młodzież do dzielenia się swoimi pasjami od najmłodszych lat i angażowania się w różne inicjatywy. Jego przykład jest o tyle ciekawy, że sam jest absolwentem placówki, którą odwiedził. Następnie prowadzący przedstawił krótko historię Wydawnictwa SQN, opowiedział o tym, jak wygląda proces wydawania książki, a później przeszedł do głównego tematu prezentacji, czyli podstaw marketingu.
Czym jest marketing?
Młodzież z klas 6-8, która była obecna na spotkaniu, dowiedziała się, czym jest marketing, jakie umiejętności i cechy musi posiadać osoba, która chciałaby pracować w tej dziedzinie, a także jak przeprowadzić proces promocji produktu na przykładzie książki. Uczniowie wysłuchali, jak umiejętnie dopasować grupę odbiorców, w jaki sposób budować przekaz marketingowy i co zrobić, by zainteresować daną książką czytelników w dobie zalewu informacjami i przekazami reklamowymi. Podczas prezentacji nie zabrakło pytań do publiczności, a najbardziej aktywni uczniowie zostali nagrodzeni książkami, m.in. „Mbappe. Nowy książe futbolu” Yvette Żółtowskiej-Darskiej, „Licencja na czarowanie” Aleksandry Okońskiej czy „Banda niematerialnych szaleńców” Marysi Krasowskiej.
Wcielili się w rolę marketingowców
W części warsztatowej, która zorganizowana została dla klasy 7., uczniowie podzieleni na cztery grupy mieli za zadanie ułożyć plan promocji wylosowanej książki. Musieli odrzucić jedną z niepasujących grup docelowych, ułożyć je pod względem istotności i ważności, a następnie podzielić hasła marketingowe na odnoszące się do korzyści i emocji. Wszystkie grupy świetnie poradziły sobie z tym zadaniem, przygotowując atrakcyjne graficznie plakaty i kreatywnie podchodząc do ich prezentacji.
Mamy nadzieję, że podstawy marketingu, które uczniowie poznali podczas tego spotkania, przydadzą im się w ich dalszej drodze edukacyjnej i zawodowej.
KSIĄŻKI, KTÓRE MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
AKTUALNOŚCI

Wydawnictwo SQN na Mię...
Już w dniach 23–26 października widzimy się na największym literackim wydarzeniu w Polsce – Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie. Przygotowaliśmy dla Was mnóstwo spotkań z autorami – od międzynarodowych gwiazd po ulubionych twórców polskich czytelników. Będą rozmowy, autografy, wspólne zdjęcia i okazja, by zdobyć…

Finał trzeciej edycji ...
Finał trzeciej edycji akcji Klimatyczni i Kulturalni Za nami finał trzeciej edycji akcji Klimatyczni i Kulturalni, który odbył się 20 września podczas Pikniku Ekologicznego w Biskupicach pod Poznaniem. Pomysłodawcą i współorganizatorem wydarzenia jest Marcin Mortka – pisarz, tłumacz i pasjonat ekologii, który, jak sam mówi, chce…

Agata Wróbel i jej „Ci...
Premiera autobiografii „Agata Wróbel. Ciężar życia” w Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie stała się niezwykle poruszającym wydarzeniem. Dwukrotna medalistka olimpijska, legenda polskich ciężarów, podzieliła się z czytelnikami historią pełną triumfów, ale też dramatów, które na zawsze odmieniły jej życie. Spotkanie pełne emocji Agata Wróbel…