Książki sportowe dostępne na labotiga.pl - La Vuelta a Espana
 
Kup książkę w naszej księgarni:
Zapoznaj się z dodatkowymi materiałami:
Inne wydania książki:

LeBron S.A. Sportowiec wart miliard dolarów

  • Autor:
    Brian Windhorst
  • Tytuł oryginału:
    LeBron, Inc.: The Making of a Billion-Dollar Athlete
  • Tłumaczenie:
    Michał Rutkowski, Tymon Rutkowski
  • Data wydania:
    29 kwietnia 2020
  • Format:
    145 x 205 mm
  • Liczba stron:
    328
  • ISBN:
    9788381296007
  • Sugerowana cena detaliczna:
    49,99 zł

 slider_lebron_labotiga_1140x200px_080420

Dorastał, nie mając nic, a mimo to jako nastolatek odrzucił leżący na stole kontrakt reklamowy wart 100 milionów dolarów. Będąc świeżo upieczonym absolwentem szkoły średniej, trzymał w szachu trzech gigantów: Nike, Adidasa i Reeboka, pokazując, że jego talent do biznesu jest równie wielki, jak do koszykówki. Imponował swoim podejściem do zawierania umów marketingowych, poza kwestiami finansowymi kierując się często również… sympatią do marki, a sposób, w jaki wypromował słuchawki Beats, był szeroko komentowanym majstersztykiem.

To właśnie dzięki takim ruchom LeBron James dołączył do grona nie tylko najlepszych, ale też najlepiej zarabiających sportowców świata. W tej książce przeczytasz, jak do tego doszło: poznasz kulisy negocjowania lukratywnych umów, szczegóły jego kluczowych decyzji biznesowych i strategię budowania wizerunku. Dowiesz się, jak to możliwe, że pochodzący z „siedliska przemocy” chłopak stanie się wkrótce miliarderem zaangażowanym w tak wiele różnych branż: począwszy od gum do żucia, przez rowery, aż po przemysł filmowy.

Bo LeBron to dziś coś więcej niż tylko wielki sportowiec. To globalna marka. Prężne przedsiębiorstwo. Po prostu: LeBron S.A.

***

LeBron James jest najważniejszym sportowcem na świecie. Jest też maszyną do zarabiania pieniędzy. W przeciwieństwie jednak do swoich poprzedników stara się zmieniać otaczającą go rzeczywistość angażując się w sprawy społeczne i polityczne. Chce być też wzorem dla kolejnych pokoleń sportowców, aby ci podążali jego drogą
Michał Pacuda, PROBASKET

O tym, że LeBron James jest świetnym sportowcem, wie każdy fan koszykówki. O tym, że jest także fantastycznym biznesmenem i twórcą marki osobistej, dowiecie się z tej książki
Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet.pl

„Nikt nie zna LeBrona lepiej od WIndhorsta, który pisał teksty o późniejszym mistrzu już, gdy ten biegł po parkietach rozgrywek szkół średnich. Jego arcyciekawa publikacja to nie tylko kompendium wiedzy, ale i portret sportowego oligarchy, który od podstaw zbudował prawdziwe imperium biznesowe, przy pomocy najlepszych kumpli z dzieciństwa. To droga niezwykła, prawdziwe amerykańskie story od zera do… miliardera”
Marcin Harasimowicz, dziennikarz

To nie jest książka tylko o koszykarskich walorach jednego z najlepszych koszykarzy w historii koszykówki. To przede wszystkim lektura o budowie sportowego konglomeratu i wspinaczce na szczyt biznesu sportowego. Brian Windhorst skupiając się na postaci LeBrona Jamesa, doskonale przedstawił świat wielkich interesów bezpośrednio powiązanych z najlepszą ligą świata i jej wielkimi gwiazdami.
Michał Górny i Karol Śliwa, Podcast Specjalny Live

Niezwykle inspirująca historia wielkiego gracza zarówno na boisku, jak i w biznesie
Jakub Roskosz, biznesmen i pasjonat basketu

LeBron to marka sama w sobie. To przykład tego, jak odpowiedzialnie budować karierę sportowca i swoją przyszłość poza boiskiem. Każdy, kto planuje związać swoje życie ze sportem, powinien przeczytać tę książkę. Jest ona bowiem lekcją przedsiębiorczości, długofalowego myślenia o życiu swoim i innych. Jest przykładem, jak talent sportowy może posłużyć do czegoś więcej niż atrakcyjny wsad do kosza. Może być narzędziem zmieniającym świat na lepsze.
Łukasz Grass, dziennikarz, autor książek, triathlonista

 

Biogram autora:

LeBron James 
(ur. 30 grudnia 1984 roku w Akron) to amerykański koszykarz, jedna z legend NBA, wielokrotny zdobywca tytułu mistrzowskiego. Jest ponadto najlepiej zarabiającym sportowcem ligi. Poza działalnością sportową i biznesową udziela się również charytatywnie

Brian Windhorst 
to dziennikarz, od 2010 roku pracujący dla telewizji ESPN. Drogi jego i LeBrona zetknęły się już w 1999 roku, kiedy to zaczął opisywać jego grę w materiałach dla „Akron Beacon Journal” i „Cleveland Plain Dealer”.