Data wydania: 09/04/2025
Tłumaczenie: Bartosz Czartoryski
Redakcja: Magdalena Świerczek-Gryboś
Format: 140 x 205 mm
Ilość stron: 416
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
ISBN: 9788383309590
Dostępne wersje: papierowa / ebook / audiobook
Cena detaliczna: 54,99 zł / ebook: 44,99 zł
AUTOR KSIĄŻEK WCIŚNIJ RESET ORAZ KREW, POT I PIKSELE
Dla fanów gier wideo nazwa Blizzard Entertainment kiedyś oznaczała perfekcję. Renomowane studio stojące za klasykami takimi jak Diablo i World of Warcraft słynęło z tego, że stawiało radość z grania ponad wszystko. To, co zaczęło się jako marzenie dwóch studentów UCLA – tworzenie gier, w które sami chcieli grać – przerodziło się w gamingowe imperium z tysiącami pracowników, milionami fanów i miliardowymi przychodami.
Oparte na ponad 300 wywiadach z obecnymi i byłymi pracownikami, „Play Nice” odsłania kulisy 33-letniej historii Blizzarda – historii pełnej kreatywności, frustracji, piękna i zdrady. To opowieść o tym, co tak naprawdę znaczy „krwawić na niebiesko” i jak wygląda starcie bezlitosnej pogoni za zyskiem z artystycznym idealizmem.
Zręczna analiza giganta branży gier, Play Nice to nie tylko rzetelnie udokumentowana historia, lecz także świetna opowieść. (…) To historia firmy, która przeszła drogę od ukochanego studia do branżowego wyrzutka – ale jest też głęboko ludzka. Schreier nigdy nie traci z oczu ludzi, którzy zbudowali Blizzard i walczyli o jego duszę.
NPR, Books We Love 2024
Burzliwa historia studia Blizzard Entertainment okazuje się równie wciągająca, co jego flagowe produkcje. (…) Jason Schreier prowadzi czytelnika przez trzy dekady spektakularnych sukcesów i dramatycznych upadków, ujawniając kulisy powstawania takich hitów jak StarCraft, Diablo czy World of Warcraft.
AV Club
Schreier umiejętnie wplata komentarze od pierwszych programistów Silicon & Synapse, ekspertów technologicznych, menedżerów i pracowników Blizzarda, tworząc pełny obraz firmy oraz błędów, które pogrążyły jej reputację… Rzetelny i dogłębny raport o ewolucji Blizzard Entertainment.
Kirkus Reviews
Jason Schreier jest autorem Krwi, potu i pikseli i reporterem Bloomberg News, gdzie pisze o branży gier. Poprzednio przez osiem lat pracował dla Kotaku, jednego z największych portali internetowych o grach na świecie. O grach pisał wcześniej dla Wired, współpracował także z różnymi tytułami prasowymi, takimi jak „New York Times”, „Edge”, „Paste”, „Kill Screen” i The Onion News Network. Mieszka z żoną i córką w Nowym Jorku.
Przełomowe dziennikarstwo śledcze Jasona Schreiera zapewniło mu miejsce pośród wybitnych reporterów zajmujących się światem gier wideo. W swojej niecierpliwie wyczekiwanej i pieczołowicie przygotowanej nowej książce Schreier przygląda się badawczym okiem nieprzewidywalnej branży oraz wytrwałości pracujących w niej ludzi.
Świetne wieści dla fanów książek sportowych dla dzieci! Yvette Żółtowska-Darska – autorka bestsellerowej serii Wydarzyło się naprawdę – została nominowana w konkursie Best Stream Audio Awards w kategorii AUDIOBOOK FAKTU. Nominację zdobył audiobook Lewy. Chłopak, który zachwycił świat, czyli opowieść o dzieciństwie i sportowej drodze…
Jak powstaje książka? Czym zajmują się osoby pracujące w wydawnictwie? Jak skutecznie promować książki i czytelnictwo w Polsce? Piotr Stokłosa, menadżer kategorii SPORT i marki LaBotiga.pl, odwiedził Zespół Szkolno-Przedszkolny w Boruszowicach, by w ramach zajęć z doradztwa zawodowego opowiedzieć o swojej pracy. Młodzież z klas 6-8 dowiedziała…
Fani powieści Juana Gómeza-Jurado mają powód do radości – autor oficjalnie ogłosił, że trylogia Todo Arde zostanie zekranizowana. Tym razem nie będzie to serial jak „Reina Roja. Czerwona królowa” (Prime Video) i „Blizna” (koprodukcja CANAL+, premiera w Polsce 18 lipca), ale pełnometrażowy film przygotowany przez Prime Video….