fbpx

Netflix. To się nigdy nie uda

  • Availability
  • In stock
Autor

Marc Randolph

Data wydania

20/05/2020

Format

140 x 205 mm

Ilość stron

424

Oprawa

miękka ze skrzydełkami

ISBN

9788381297530

Cena detaliczna

44,99

Tytuł oryginalny

That Will Never Work. The Birth of Netflix and the Amazing Life of an Idea

Tłumacz

Agnieszka Brodzik

Dostępne wersje

papierowa / ebook / audiobook

Lektor

Bartosz Głogowski

Czas trwania

11h 16m


SPECJALNA STRONA O KSIĄŻCE

OPIS Z OKŁADKI

Idea, wiara i przekonanie. Opowieść o tym, jak powstawał Netflix

Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.

Teraz, przy blisko 170 milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, ale na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny start-up, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli wszyscy wokół mówią, że to się nie uda.

Ta książka jest nie tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także odpowiedź na fundamentalne pytania o podejmowanie ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?

Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.

FILM PROMOCYJNY


SPECJALNA STRONA O KSIĄŻCE

OPINIE O KSIĄŻCE

Szampony dostarczane przez internet. Tak, to też pomysł, którego autorem jest Marc Randolph, założyciel Netflixa. Jeśli myślisz, że za wielomilionowym sukcesem stoi genialny pomysł, który spadł z nieba… przeczytaj tę książkę. Randolph z niesamowitym humorem opowiada drogę od prezentacji inwestycyjnej dla własnej matki, przez pierwsze biuro w motelu, do 150 milionów subskrybentów Netflixa dziś. Warto.
Paweł Tkaczyk, ekspert budowania marki, paweltkaczyk.com

„To się nie uda” – ile razy słyszeliście w życiu te słowa? Ta książka to szalona, zabawna i inspirująca historia o tym, że w życiu nic nigdy nie idzie zgodnie z planem i żeby osiągnąć sukces, czasem trzeba posłuchać siebie, a nie innych.
Bartosz Kicior, Interia.pl

Urzekająca opowieść z pierwszej ręki o wczesnych dniach start-upu, który osiągnął jeden z największych sukcesów w branży technologicznej. Wciągająca lektura dla każdego przyszłego przedsiębiorcy.
„The Washington Post”

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak przekuć pomysł w międzynarodowy biznes – albo co się stanie, gdy spróbujesz – poczytaj o tym, jak Marc Randolph przedstawia świat start-upów z Doliny Krzemowej.
Decca Aitkenhead, „The Sunday Times”

Netflix powstał z wizji i kreatywnego DNA jednego człowieka – Marka Randolpha. Jako pierwszy dyrektor generalny stworzył kulturę organizacyjną w firmie i podwaliny późniejszej globalnej rewolucji, która zmieniła sposób, w jaki tworzymy i konsumujemy rozrywkę.
Gina Keating, autorka Netflixed: The Epic Battle for America’s Eyeballs

Inne książki autora

BIOGRAM

Autor bez zdjęcia

Marc Randolph

Jest współzałożycielem Netflixa, był też jego pierwszym dyrektorem generalnym, producentem wykonawczym serwisu internetowego oraz członkiem zarządu. Oprócz tego założył samodzielnie albo we współpracy kilka innych odnoszących sukcesy start-upów, służył za mentora początkującym przedsiębiorcom, a także zainwestował w liczne udane przedsięwzięcia technologiczne.

AKTUALNOŚCI

Nasze książki w konkur...

W tegorocznej 9. Edycji konkursu Książka Górska Roku, organizowanym przez Festiwal Górski im. Andrzeja Zawady w Lądku-Zdroju znalazły się aż cztery nasze tytuły. Zobaczcie, które książki walczą o ten tytuł! W ramach Festiwalu Górskiego im. Andrzeja Zawady w Lądku-Zdroju, który jest największym wydarzeniem w…

„Święto ognia...

Wiemy, że czekacie na nią z niecierpliwością, odkąd tylko dowiedzieliście się, że Jakub Małecki ukończył książkę. „Święto ognia”, nowa powieść pisarza, ukaże się za niespełna dwa miesiące, 15 września. Przygotowania do premiery to jednak nie jedyne, co ostatnio działo się w życiu i twórczości naszego autora. …

SQN partnerem kolarski...

Ciekawych imprez kolarskich w naszym kraju wciąż przybywa, a w kalendarzu pojawiła się w tym roku ciekawa pozycja dla osób chcących się pościgach na północy naszego kraju. To cykl Velo Baltic. Wydawnictwo SQN zostało partnerem zawodów organizowanych przez Fundację Promowania Sportu z Koszalina. Czym…