fbpx

Wojny biznesowe

Opowieści o rywalizacji najsłynniejszych marek na świecie

Autor:  David Brown 

Data wydania:   13/10/2021

Tłumaczenie:  Joanna Radosz

Format:  140 x 205 mm

Ilość stron:   464

Oprawa:   miękka ze skrzydełkami

ISBN:   9788382101720

Cena detaliczna:   49,99 zł

Dostępne wersje:   papierowa / ebook /

OPIS Z OKŁADKI

 

Dlaczego niektóre firmy triumfują a inne upadają?

iPhone kontra BlackBerry. Adidas kontra Puma. Fender kontra Gibson. H&M kontra Zara. David Brown, autor jednego z najpopularniejszych podcastów, „Business Wars”, przedstawia największe rywalizacje biznesowe w historii. Co stoi za sukcesami i porażkami marek, które wpływają na nasze życie?

David Brown wykorzystując kultowe strategiczne zagrywki i rady Sun Zi pokazuje, jak potężne firmy wyrastają, pokonują rywali, tworzą innowacyjne plany i dostosowują się do zmiennych oczekiwań społeczeństwa. Ich cel? Być o kilka kroków przed resztą i pozostać triumfalnym tytanem swojej branży.

Opowieści zawarte w Wojnach biznesowych ekscytują, ale jednocześnie dają bezcenne lekcje: determinacji, kreatywności, cierpliwości, finezji, wytrwałości i innych cech, które prowadzą do stworzenia zwycięskiej firmy. Te wnioski przydadzą się wszystkim: od freelancerów po dyrektorów międzynarodowych korporacji.

FILM PROMOCYJNY


SPECJALNA STRONA O KSIĄŻCE

OPINIE O KSIĄŻCE

„Wojny biznesowe to najlepsza seria historii o budowie biznesu jakiej kiedykolwiek słuchałem. To nie tylko spora dawka inspiracji, ale często bardzo namacalny know-how, który byłem w stanie dość szybko przenieść na prowadzenie swojego biznesu. Polecam najmocniej.”
Michał Sadowski, Brand24

„Niemal każdy na świecie myśli, że twórcami kinematografii są bracia Lumière. Ale to nie prawda. Twórcą kinematografii jest Polak Kazimierz Prószyński, ale o tym nie wie już niemal nikt. Książka Davida Browna w niebywale precyzyjny sposób unaocznia fakt, że nie zawsze sukces osiąga ten, kto jako pierwszy oswoił nową technologię. Czasem dzieje się tak dzięki inicjatywie trafiającej po prostu na właściwy moment. Brown stara się zbudować definicję tego momentu, by następnie pokazać nam determinanty skutecznego wdrażania innowacji. W dużej mierze mu się to udaje.”
Dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema, prorektor WSB w Warszawie

„Wprowadzenie nowej technologii na rynek zawsze przebiega wg pewnego schematu, ale sukces odnoszą tylko nieliczne, czy to w USA czy w Indiach. Tak było w przypadku pierwszego modelu samochodu Forda i komputera IBM-a, restauracji McDonalds, przeglądarki Internet Explorer firmy Microsoft, komórki iPhone firmy Apple, sieci filmowej Netfliks, a nawet hinduskiej firmy biofarmaceutycznej Biocon wartej obecnie miliardy dolarów, podczas gdy o ich najgroźniejszych rywalach – UNIVAC-u, Mosaice i Netscape-ie, BlackBerry czy Blockbusterze nikt już nie pamięta. Warto przestudiować tę książkę, żeby dowiedzieć się dlaczego.”
Wojciech Gryciuk, „Manager Report”

„Wciągająca lektura poświęcona największym biznesowym starciom. Jeżeli niepokoi cię znany rywal albo podważający zasady nowicjusz, jeżeli fascynują cię decyzje założycieli, strategie liderów, losy przedsiębiorstw – ta książka to esencja tego, co najlepsze w podcaście, idealna do zabawy i nauki.”
Adam Grant, autor bestsellerów New York Timesa: Think Again i Originals, prowadzący podcastu TED WorkLife

„Jeżeli ktoś myśli, że prowadzenie biznesu polega na szukaniu równowagi i bilansie zysków i strat, obowiązkowo musi przeczytać Wojny biznesowe. Czy to opowiadając, jak to Apple zmiażdżyło BlackBerry, czy przedstawiając historię powstania lalki Barbie, David Brown w mistrzowski sposób pokazuje więcej niż liczby. Autor odkrywa sedno biznesu: ego, pasję, ambicję i walkę wszelkimi dostępnymi środkami.”
Joe Nocera, felietonista biznesowy Bloomberga

„Gdyby Blockbuster nauczył się „sztuki wojennej” z Wojen biznesowych, być może nigdy nie uległby Netflixowi.”
Rich Greenfield, analityk LightShed Ventures

BIOGRAM

David Brown

Autor bez zdjęcia

Prowadzi kultowe podcasty Business Wars i Business Wars Daily. Jest też współtwórcą i gospodarzem stanowego program informacyjnego Texas Standard, a wcześniej prowadził nagradzaną radiową audycję biznesową Marketplace. Dziennikarstwem radiowym zajmuje się od ponad trzech dekad, w ciągu których otrzymał liczne nagrody i współuczestniczył w tworzeniu takich programów publicznego amerykańskiego radia jak All Things Considered czy Morning Edition. Uzyskał stopień doktora w zakresie dziennikarstwa na Uniwersytecie Teksańskim w Austin oraz w zakresie prawa na Uniwersytecie Waszyngtona i Lee. Mieszka w Austin w Teksasie z żoną i dwójką dzieci.

AKTUALNOŚCI

Ann Rule – autorka ksi...

Ann Rule pracowała biurko w biurko z Tedem Bundym, utrzymywała z nim kontakt, nawet gdy czekał na karę w celi śmierci, ale także mieszkała kilka przecznic od Mordercy znad Green River, a ten bywał na jej spotkaniach autorskich, czytał jej książki i artykuły. Przyciągała seryjnych morderców, czy…

Akcja #ZaczytanyMundia...

Zbliżają się piłkarskie mistrzostwa świata, a wraz z nimi nasza akcja #ZaczytanyMundial. Choć do pierwszego meczu Polaków w Katarze pozostaje jeszcze sporo czasu, my już teraz rozpoczynamy piłkarską ofensywę – w najbliższych miesiącach premierę będzie miało aż siedem futbolowych książek! Jak najlepiej przygotować się…

7. Zakopiański Festiwa...

Zakopane jak co roku przyciągnęło tysiące turystów, a My szczególną uwagę zwracamy na wydarzenie, które odbywało się przy pl. Niepodległości w Zakopanem w dniach 8-10 lipca. Nasz zespół był na miejscu i relacjonował wydarzenia w relacjach w mediach społecznościowych.  Książki dla dzieci i czytanie…

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych (adres e-mail) przez Administratora (Wydawnictwo SQN) w celu przesyłania informacji marketingowych za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail).

rsz_1rsz_logo_biale-150x105-new

Więcej niż książka!
Wydawnictwo sine qua non

© Copyright – Wydawnictwo SQN 2010-2021

Go to Top